Sizi Arayalım
Müşteri Temsilcilerimiz Sizi Arasın
  • İsim & Soyisim*
    0
  • Telefon*
    1
  • Kısa Açıklama*
    2
  • 3
0 (322) 911 0 374

E-Ticaret güven veriyor mu?

E-ticaret internet siteleri üzerinden yapılan alışverişler bütünü olarak görülürken, e-ticaret uygulamalarının yeterli düzeyde güven verip vermediği hala tartışma konusu olarak görülüyor. Güven vermemesini düşünen insanlar kişisel bilgilerinin güvenilir bir şekilde saklanmaması düşüncesi, kredi kartı ya da ödeme yöntemlerinin üçüncü şahısların eline geçebilecek olmasının düşüncesi önem arz eder. SSL sertifikası olan internet sayfaları üzerinden alışveriş yapmakta bireyler herhangi bir şekilde sorun yaşamayacaktır.

Çünkü Secure Sockets Layer açılımına sahip olan SSL sertifikası taşıma katmanı güvenliği olarak da bilinmekte olan, güvenli soket katmanı olarak da nitelendirilmektedir. SSL 1.0 protokolünün ne zaman meydana geldiği bilinmemektedir. SSL 2.0 protokolünün 1995 yılında, SSL 3.0 protokolünün ise 1996 yılında gerçekleştirilmiş olduğu bilinmektedir. TLS 1.0 1999 yılında, TLS 1.1 protokolünün 2006 yılında, TLS 1.2 protokolünün 2008 yılında ve TLS 1.3 protokolünün henüz taslak olarak bekletiliyor olduğu gözlenmektedir.

E-ticaret sisteminde güvenilirlik prensibi nasıl işliyor?

SSL 3.0 ile TLS sistemi üzerinde açık bir yapıya sahip olan anahtarlı şifreleme ile ilgili olarak kullanıcıların internet sunucusu üzerinden tam anlamı ile güvenilir bir şekilde sonuçlar elde etmesi sağlanmaktadır. Çünkü internet sunucusu kullanmakta olan bireylerin bu sertifika ile beraber açık anahtar göndermesi sağlanmaktadır. Kullanıcılar tercih etmiş olduğu internet tarayıcısı üzerinden sunucunun göndermiş olduğu sertifikalar ile beraber güvenilir sonuçlar elde etmesinin sağlandığı gözlenmektedir.

Taraflar arasında yapılan e-sözleşmelerin önemi nedir?

İnternet sitelerinde yer alan sözleşmeler arasında bir üyelik sözleşmesi bulundurulmalıdır. Bu sözleşmenin temel taslağında sisteme üye olacak olan bireylerin herhangi bir şekilde üyelik karşılığında bir ödeme yapmayacağının teyit edilmesi, üye kişinin bir takım sorumluluklarının olduğu ve bunların açık bir şekilde bildirilmesi gerektiği, üye olunan internet sitesi hakkında bilgiler verilmesi ve kullanıcıların bilgilerinin üçüncü şahıslara satılmayacağı, verilmeyeceği anlamına gelmektedir.

Gizlilik sözleşmeleri;

Sistem içeriğinde mutlaka bir gizlilik sözleşmesi bulundurulmasında fayda olacaktır. Çünkü e-ticaret sitesi üzerinden müşteri hizmetleri ile ilgili olarak en uygun sözleşmelerin ya da güvenlik sertifikalarının burada yer alması sağlanır. Böylelikle insanların kişisel bilgileri için herhangi bir şekilde dışarıya bilgi aktarımı olmayacağı sözleşme ile güvence altına alınmış olur.

İletişim bilgileri;

Güvenliği sağlayacak sözleşmeler arasında kanunların ilgili yönetmelikler içeriğinde yer alan işletmeye ait bilgilerin yer alması sağlanır. Bu bilgiler içeriğinde yer alan ticari unvanlar, açık adres bilgileri, e-posta ve telefon numaraları, vergi numarası ve sorumlu kişilerin bildirilmesi bu tablo içeriğinde yer alması sağlanır.

Mesafeli satış sözleşmeleri;

E-ticaret sistemi içeriğinde mutlaka mesafeli satış sözleşmelerinin yer alması sağlanmalıdır. Bu süreçte satıcıya ait açıkça bilgilerin yer verilmesi, alıcıya ait açık bilgilerin yer alması, ürün hakkında detaylı bilgilerin yer alması, satıcı haklarının ve alıcı haklarının yer alması, sevkiyat işlemlerinin nasıl gerçekleştirileceği, ürünlerin iade ve cayma şartlarının yer almasının sağlanması, garanti ve uyuşmazlık durumlarının bildirilmesi önem arz eder. Mesafeli satış sözleşmesi ile beraber müşteri tarafından onaylanması ile beraber en az 3 yıl boyunca saklanması gereken bir sözleşmeye sahip olunacağı bilinmelidir.

E-ticaret sistemi üzerinde bireyler rahat bir şekilde alışveriş yapmak, kredi kartı bilgileri ile güvenilir bir şekilde siparişler vermek, gerektiğinde kredi kartına yeterli miktarda taksit olanaklarından yararlanmak mümkündür. İnsanlar E-ticaret hukuku hakkında bilgi sahibi olmalı, sözleşmeleri okumalı yasal hakları hakkında bilgi sahibi olmalıdır. Böylelikle insanlar hak ve sorumluluklarının bilincinde olur ve sistem üzerinde meydana gelecek kusurlar durumunda sistem yönetimine bilgi vererek sorunların giderilmesini isteyebilir.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret'te Reklamın Önemi başlıklı makalemizde E-ticaret ve e-ticaret reklam hakkında bilgiler verilmektedir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Robot olmadığınızı doğrulayın * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.