Sizi Arayalım
Müşteri Temsilcilerimiz Sizi Arasın
  • İsim & Soyisim*
    0
  • Telefon*
    1
  • Kısa Açıklama*
    2
  • 3
0 (322) 911 0 374

e-ticaret siteniz ve seoBu sefer küçük bir seo araştırması yaptım. Denizin görülen kısmını hepimiz biliyoruz. Bir çoğu kulaktan kulağa geçen bilgiler olsa da bazı bilgilerin doğruluğu hiç şüphesiz gerçektir. Bu yazıda siteniz için gerekli olduğunu düşündüğüm maddeleri inceledim ve sizlere de açıklayacağım. İyi okumalar.

Son zamanlarda gördüğünüz üzere e-ticaret sitelerinde büyük bir artış var fakat bu artışa paralel olarak Google sıralamalarında sitenizi yükseltmek kolay değil. Büyük firmalar işin içine girdikçe rekabet de arttı. Eğer ki e-ticaret sitesi sahibiyseniz ya da böyle bir siteniz olsun istiyorsanız bu taktikleri bilmeden yola çıkmamanızı öneririm. Sonuçta bu işte ilk sayfaya değil, ilk sıraya oynamanız gerekmekte.

Son zamanlarda yapılan araştırmalara bakarsak ilk sırada olan sitelerin tıklanma oranı %36.4, ikinci sıradaki sitenin %12.5 ve üçüncü sitenin tıklanma oranı da %9.5’tir.

[title text=”Araştırma Yapın” size=”h3″ line=”yes” align=”left”]
Site içi ya da dışı fark etmez, herhangi bir seo işine girdiğinizde ilk olarak şu an yaptığınız gibi araştırma yapmalısınız. Hem de her konuda! Çünkü araştırma, en önemli parçadır. Anahtar kelime ve rakip araştırması yapmak ve doğru bulgulara ulaşmak sizi düşük trafikten, yanlış hedeften ve az dönüşümden çevirir. Bir marka olmayı hedefliyorsanız, bu durumun oluşmasını asla istemezsiniz.

A) Anahtar Kelime Araştırması
3 Temel altın kural. Anahtar kelime araştırmasında size gerekli bu 3 kuralı aklınızdan çıkarmayın.

Ürün İçin Anahtar Kelime Bulmak
Ürününüz için ve web sitenizin ana sayfası için gerekli anahtar kelimeleri bulmalısınız. Sayfanızı optimize etmeye başladığınızda sıralama zorluğu/kolaylığı, alaka düzeyi ve kelimenin hacmini dikkate almanız gerekmektedir. Bunun için Google Anahtar Kelime Planlayıcıyı kullanabilirsiniz.
Sonuçta zorluk derecesi yüksek olan kelimeler yerine, ürün odaklı ve aranma hacmi size hitap eden kelimeler sitenizde doğru hedeflenme yapacaktır. Eğer ki yüksek rekabete girecekseniz, çok daha fazla zorlanmanız gerekecektir. Örneğin çanta hakkında siteniz varsa çanta, deri çanta veya kadın çantası gibi anahtar kelimelere yoğunlaşın. Bu kelimeleri hallettikten sonra diğerlerine geçin. Dikkat edin! Siteniz e-ticaret sitesi, moda bloğu değil. İnsanlar sitenize resim bakmak için değil, ürün almak için gelsin.

Anahtar Kelimelerinizi Yazılarda Belirtin
Blog oluşturun, ek anahtar kelimelerinizde yükselin! Bu kadar basit. Sade bir e-ticaret sitesindense içeriği olan ve kelimelere hedeflenmiş yazılar sizin yükselmenize yarar sağlayacaktır. Sırf anahtar kelime odaklı yazı yazmayın. İnsanların okuyacağı ve paylaşacağı yazılar da işinize yarayacaktır.
Kısacası yazılarınızı insanlar ve arama motorları için yazın. Bilgi olsun, seo olsun. Google algoritması bunu görecek ve sizi ödüllendirecektir. Unutmayın ki özgünlük internetin altınıdır.

Tek Anahtar Kelime, Tek Sayfa
Bir web sitedeki birden fazla sayfa aynı anahtar kelimede yükselmeye çalışırsa işleriniz hiç iyi gitmez! Buradaki sorun, arama motorlarının kafasının karışmasıdır. Arama motorları, web sitenizin içindeki belirlenen anahtar kelime için en önemli sayfayı seçmelidir. Bu engellenirse, anahtar kelimeden gelen trafik de engellenmiş olur.
Bunu kısaca şöyle açıklayabiliriz; önemli içeriklerinizde daha önce kullandığınız anahtar kelimeleri tekrar etmeyin. O anahtar kelimeye yönelik başka bir içerik hazırlayın.

B) Rakiplerinizi araştırın
Anahtar kelime araştırmanızı bitirdikten sonra rakip analizi yapmanız gerekmektedir. 4 Maddede rakip analizini anlatalım:
Rakip Siteler Hangi Anahtar Kelimelere Yöneliyorlar
Rakiplerinizin stratejilerini ve sitelerini inceleyin. Anahtar kelimelerini çıkartın. Domain otoritelerine bakın, Page Ranklarını ve Backlinklerini kontrol edin. Moz Toolbar aracını bu işlemler için kullanabilirsiniz.

Hangi Sitelerden Backlink Alıyorlar
Onların backlinklerini kontrol edin ve kayıt altında tutun. Bu nokta çok önemlidir. Bir listeye yerleştirin ki gerektiğinde ulaşabilesiniz.
Ahrefs gibi siteler size istediğiniz sonucu verecektir ve ücretsiz üyelikleri vardır. İleride gerekirse Premium üyelik alıp işlerinizi kolaylaştırabilirsiniz.

Site Yapılarını Kontrol Edin
E-ticaret kurt kapanıdır. Rakiplerinizin site yapılarına dikkat etmelisiniz. İçeriğine neler var, görselliği nasıl, gezinti çubuğu nasıl, bağlantı yapısı nasıl veya ürün kategorizasyonu ne durumda gibi. Bu bilgiler kendi siteniz için değerlidir. Nasıl olacağına, nasıl yapacağınıza dair küçük ipuçları verirler.

Web Sitenizi Diğer Sitelerden Nasıl Ayırabilirsiniz?
Rakiplerinizden farklı olmak hatta onlardan daha da iyi olmak için ne yapmanız gerekiyor. Örneğin görselliği nasıl daha iyi yapabilirsiniz ya da sosyalliği nasıl yükseltebilirsiniz. Bu soruların cevabı da iyi bir araştırmadan geçiyor. Düşünün, bulun ve uygulayın.

[title text=”Sorunları Tanımlama” size=”h3″ line=”yes” align=”left”]

Rakip araştırması ve anahtar kelime bulma işlemi bittikten sonra sıra sitenizi denetlemeye geldi. Konuyla ilgili önemli noktaları hemen aktaralım…

Sitenizin Hatalarını Bulun
Bunun için Screaming Frog kullanabilirsiniz. Ücretsiz bir uygulamadır. Sitenizin resimlerini, linklerini ve script yapısını gibi bir çok maddeyi ölçer ve tarar. Sonrasında hata metni sunacaktır. Bir web sitesi için en erken düzeltilmesi gereken hatalar şunlardır:

  • 404 sayfalarını mevcut olan ve geçerli içeriğe yönlendirmek
  • Eğer varsa 302 yönlendirmelerini 301 yönlendirmeleriyle değiştirmek
  • Kopya içerikli sayfaları değiştirip güncellemek

Web Sitenizin Hızını Arttırın
Ziyaretçilerin bir e-ticaret sitesinde en sevmediği olaylardan biridir yavaşlık. Siteniz yavaşsa müşterilerinin site açılmasını bekleyeceğine, Google’a geri dönüm başka site arayacaktır. Araştırmalara bakıldığında insanların yaklaşık %35’i dört saniyeden fazla açılan süredeki siteleri terk ediyorlar. Bu oranı kaybetmeyi kimse istemez.

[title text=”Site İçi Optimizasyon” size=”h3″ line=”yes” align=”left”]

Site dışı arama motoru optimizasyonu ne kadar önemliyse site içi optimizasyonu da bir o kadar önemlidir.
Dikkat edilmesi gereken 8 altın kural:

  • Anahtar Kelime Optimizasyonu
  • Site Yapısı
  • İç Linkleme
  • Kullanılabilirlik
  • Web Sitenin Mobil Versiyonu
  • Müşteri Yorumları
  • Zengin Snippet’lar
  • Sosyal Medya Entegrasyonu
  • Anahtar Kelime Optimizasyonu

Daha önce de söylediğimiz gibi anahtar kelime ilk sıradadır. Optimize için buradan başlamalısınız çünkü stratejinizin temeli burada oluşacaktır Anahtar kelime optimizasyonundaki önemli maddeleri sıralayalım:

  • Sayfa başlığı
  • Başlıklar
  • Alt başlıklar
  • Paragraf
  • Ürün açıklamaları
  • Resim dosyası ismi
  • Resim alt etiketleri
  • Başlık ve açıklama etiketleri
  • URL’ler

Bütün bu maddeleri inceleyerek özenle yapın. Örneğin URL’leri oluşturduğunuz zaman bunların kullanıcı dostu olduğundan emin olmalısınız. URL adresiniz anahtar kelimelerinizi içermelidir.

Site Yapısı
Bilindiği üzere mükemmel bir web sitesi için, site yapınızın eksiksiz olması gerekmektedir. Sıfırdan bri web sitesi tasarlıyorsanız doğru planlama ve ürün yelpazenize göre üretmek zorundasınız. Kullanılabilirlik için LucidChart gibi bir araç işinizi görürür. Bu konuda bilgi mimarisi önemli bir unsurdur.
Sitenizde düz ve kullanılabilir bir yapı oluşturun. Ana sayfadan ürün sayfasına geçiş kolay olmalıdır. Mümkün olduğu kadar az tıklama ile amaçlarına ulaşan müşteriler sitenizde daha çok vakit geçireceklerdir. İç linkleme yaparak maksimum verimi alabilirsiniz.

İç Linkleme
İç linklemeyi daha önce duymayanlarınız olabilir. Fakat hepimiz bunu biliyoruz. İç linkleme sitenizde bir sayfadan diğer sayfaya verilen linktir.
Bu sistem ile anahtar kelimeleriniz için anchot textinizi oluşturabilirsiniz ki bu da en iyi kelimelerinizde yükselmenizi sağlayacaktır. Yine de bunu idareli kullanmalısınız. Her sayfanızda iç linkleme yaparsanız Google’ın gözünde şüpheli olursunuz. Algoritma bunu hemen algılayacaktır. İç linkleme yaparken aşırıya kaçmayın, gerekli yerlerde kullanın ki doğal gözüksün.
Aynı anchor text için çok link eklemeyin. Dışarıdan gelen linkler ve içerideki linklerin çeşitliliği daha önemlidir. Fazla olması işinize yaramayacaktır.
İç linkleme işlemini bitirdikten sonra site haritanızı oluşturun. Sitenizin taranması ve her sayfanın indexlenmesi, en hızlı bu yöntemle olur!

Kullanılabilirlik
Sitenizin kullanılabilir olması seo açısından çok anlam ifade etmese de ziyaretçilerinizi mutlu edecektir. E-ticaret sitenizi seven müşteriler tekrar ve tekrar sitenizi kontrol etmeye gelecektir. Güzel bir kullanıcı deneyimini kim istemez ki? Güzel ve kolay bir kullanım, müşterilerinizin sitenizde daha çok zaman geçirmesini sağlayacaktır.

Chat aracının olması da işinizi kolaylaştırır. Canlı destek modülleri tam da buna göre. Sorulan soruların cevabını hemen almak size karşı olan güvenilirliği arttıracaktır. Bu sayede dönüşüm artacaktır.

Mobil Web Site
Son dönemde hepimiz akıllı telefonlarımızdan sitelere giriyoruz. Arayüzün Mobil telefon uyumluluğu size fazladan hit kazandıracaktır. Belki mobil olarak satış yapamayabilirsiniz fakat bir çok firma mobilden çektiği müşterilerle ayakta kalıyor.
Esnek tasarımların oluşmasıyla bir çok site mobil ağlarda hizmet vermeye başladı. Haliyle teknolojiye ayak uydurmak gerekli!

Müşteri Yorumları
İşin arka boyutu. E-ticaret sitenizdeki her ürün için yapılan müşteri yorumları çok önemlidir.
Sitenize müşteri yorumlarını ekleyerek satışınızı -70 arasında arttırabilirsiniz. Yapılan araştırmaları kontrol ettiğimizde müşterilerin %75’inin alışveriş yapmadan önce yorumları okuduğu ortaya çıktı. Bunun yanında bu yorumlar seo’nuza olumlu etkiler bırakacaktır. Daha çok yorum demek daha çok içerik demektir ve güncel içerik Google’nin gözünde pırlanta değerindedir.
Ödüllendirme bazlı eklentiler kullanarak daha çok yorum sahibi olabilirsiniz. Örnek olarak Review for Discount’u önerebilirim.

Zengin Snippet’ler
Zengin Snippetler web sitesi sıralarında büyük rol oynamaya başladı. Artık blogdan tutun da yemek sitesine kadar her yerde çeşit çeşit zengin snippet bulunmakta. Zengin snippet demek insanlar sitenize gelmeden önce siteniz hakkında bilgi veren HTML kodlardır.
İnsanların resimli sonuçlara tıklama olasılıkları daha yüksektir ve bu kodları sitenize eklemeniz daha çok ziyaretçi çekmenize neden olacaktır.

Sosyal Medya
Arkadaş, sosyal medyada yoksan piyasada ölürsün!
Sosyal medyayı aktif olarak kullanmanız gerekmektedir. Bunun için sayfanıza medya butonları ekleyerek müşterilerinizin sizi sosyal medyada takip etmelerini sağlayabilirsiniz. Böylelikle her yeni ürün reklamında binlerce kişi mağazanıza akın edecektir.

[title text=”Analiz” size=”h3″ line=”yes” align=”left”]

Site içi seo olayını hallettikten sonra test ve optimizasyon yapmanız gereklidir. Kısaca ana başlıkları sıralamamız gerekirse şöyle diyebiliriz:

  • Dönüşümü kontrol etmek için analytics kullanın.
  • Yüksek dönüşümü olan anahtar kelimeleri bulmak için PPC kampanyası oluşturun
  • Başlıkları ve konuları test edin ki tıklamalarınız artsın
  • A/B testi uygulayın

[title text=”Bloğunuza İçerikler Ekleyin” size=”h3″ line=”yes” align=”left”]

1. Bölümde anlattığım gibi araştırma, anahtar kelime ve seo için önemlidir. Sitenizdeki her sayfa tek bir kelimeye göre optimize edilirken geriye bir çok boş anahtar kelime kalmakta. İşte bu boşta kalan anahtar kelimelerini blog yazıları ile yükseltebilirsiniz. Blog kısmındaki her içerik için anahtar kelimelerinizi optimize edebilirsiniz.
Blog yazılarınızın içeriği anahtar kelime ile doldurulmuş olmamalıdır. Google’a göre kelime/yazı ortalaması %3 civarında tutulmalıdır yoksa anahtar kelime spamı yersiniz. Sosyal sinyal puanı kaybetmeniz de seo açısından eksi bir puan olduğu için Google’da sıralama kaybetmeye başlarsınız.

Örnek olarak ayakkabu satıyorsanız bloğunuzda da düğün için en iyi ayakkabı modellerinin hangileri olduğu veya bunun maliyetinin nasıl finanse edildiği hakkında bilgi verebilirsiniz. Ayrıca bu bilgileri kılavuz şeklinde de yayınlayabilirsiniz. E-kitap şeklinde çıkararak e-mail adreslerini girip sizin sitenize üye olan müşterilerinize hediye edebilirsiniz. Bu şekilde kendi e-pazarlama sisteminizi oluşturabilirsiniz.

Link İnşası
Link almaya değil, link kazanmaya odaklanmalısınız. Google düşük kaliteli sitelerin size verdiği linklerle ilgilenmeyecektir. Aynı zamanda yönlendirme trafiği olması da sizin için olumlu değilse ceza yemeniz işten bile değildir.
Bir siteye baktığınız zaman o sitenin kalitesin anlayabilirsiniz. Bu tarz siteler reklam dolu olmakla birlikte içerikleri de kalitesiz olur. Sitenin domain otoritesini de kontrol etmelisiniz. 20 puan ve daha üzeri puana sahip olan siteler kaliteli sitelerdir.
Forumlarda satılan yüksek Page Rank sahibi ve paravan blog hizmeti veren insanlar genellikle bu reklam çöpü olan sitelerden düşük kaliteli link sağlarlar. Önemli olan link satın almak değil, doğal yollarla link kazanmaktır.
Domaini 20 puan ve üzeri olan siteler ya da kendi açtığınız paravan bloglardan link almanız daha etkili olacaktır. Webrazzi vb. gibi siteler, önemli e-ticaret bilgileri yayınlamakta. Bu tarz sitelere üye olup doğal backlink kazanabilirsiniz.
E-ticaret siteleri için en uygun link kaynakları:

  • Ürün ve blog yorumları
  • Haber siteleri
  • Bloglardan tanıtım yazıları
  • Özgün içerik

En iyi SEO Araçları
Sitenizi optimize etmek için birçok ücretsiz seo aracı vardır. Başlıca olanları sıralayalım:

  • Open Site Explorer
  • Google Anahtar Kelime Planlayıcı
  • Majestic SEO
  • Link Research Tools
  • Ahrefs
  • Money Robot

Sonuç
E-ticaret sitenizin seo’sunu doğru ve kelime odaklı yaptığınız taktirde bunu kaliteli müşteri trafiğine dönüştüreceğiniz gördüğünüz. Seo, bir kerelik bir çalışma değildir. En iyi sonuçları almak için bütün arama motorları kendi algoritmalarını güncellerler. Siz, bütün bu algoritmalardan haberdar olmalısınız ve stratejinizi bu algoritmalara göre geliştirmelisiniz.
Sonuçta ipin ucundan tutmanız gerekir. Bir başlangıç noktası, hiç bir şey yapmadan beklemenizden iyidir. Emin olun ki doğru çalışmalarınızın karşılığını alacaksınız. Uzun soluklu seo çalışması, sitenizin sıralamasını yükseltecektir.
İyi Satışlar!

Bir önceki yazımız olan Daha Etkili Bir Seo Çalışması Planlaması başlıklı makalemizde binfire, seo çalışmalarında planlama ve seo proje yönetimi hakkında bilgiler verilmektedir.

“E-Ticaret Siteniz ve Seo” üzerine bir düşünce

  1. e-ticaret yöneticiliği yapanlar bilirler ki seo bu işte olmazsa olmazdır. Alışveriş yapacak insanların çok büyük bir kısmı sitelerden çok arama motorlarını kullanmaktadır. Yani bu da demek oluyor ki siteniz ne kadar üstlerde yer alıyorsa satışlar da o kadar fazla olacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Robot olmadığınızı doğrulayın * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.