Sizi Arayalım
Müşteri Temsilcilerimiz Sizi Arasın
  • İsim & Soyisim*
    0
  • Telefon*
    1
  • Kısa Açıklama*
    2
  • 3
0 (322) 911 0 374

Seo çalışması için talep ettiğiniz teklifler hazırlanırken nasıl bir yol izlendiğini hiç merak ettiniz mi? Rakipleriniz nasıl inceleniyor, onlardan daha üst sıralara çıkmanız için nasıl maliyet belirleniyor konusunda aklınızda tüm soru işaretlerine cevap bulabileceğiniz bir makaleyi kaleme almak istedik.

Not : Seo firmaları veya uzmanları bu yöntemleri kullanırken ekstra değişkenler uygulayabilmektedir.

Öncelikle anahtar kelimelerinizin belirlenmesi veya sizin tarafınızdan belirlenen anahtar kelimelerin incelenmesi ile operasyon başlamaktadır.

1. Anahtar Kelime Aranma Hacmi : Google Adwords anahtar kelime planlayıcı üzerinden anahtar kelimelerinizin aranma hacimlerine, rekabet oranlarına göz gezdirilmektedir. Örneğin aylık 6.000 aranma hacmi bulunan 1 anahtar kelimenin rekabet oranı orta düzeyde ve sonuç almanız ise ortalama 15-45 gün arasında gerçekleşebilmektedir. Sizlere bu konuda örnek bir seo teklifi için maliyet hazırlarken örnek bir teklif kullanmamız daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır.

İşletmemiz havuz, havuz tadilat, havuz kimyasalları, hazır havuz kelimelerinde ilk sıralarda yer almak istemektedir.

havuz kelimesi anahtar kelime planlayıcı

Rekabet oranları anahtar kelime aracında verilen değerlerde bazen mantıksız sonuçlar sergileyebiliyor. Siz ise kafanızda aranma sayısına göre rekabet oranlarını tahmin edebiliriz. Doğal olarak ne kadar çok aranıyorsa rekabet oranı da o kadar yüksektir.

Bazı firmalar ve kişiler rekabet oranları için Google üzerinden o kelimenin aratmasını yaparak şu değerleri baz almaktadır. Bu konuda sayısal değerlerin pek gerçekliliği bulunmadığından dolayı pek mantıklı bir yöntem gelmese de bilmeniz açısından bu noktayı sizlere sunduk.

anahtar-kelime-aranma-hacmi

2. İlk 5 Sıradaki Sitelerin İncelenmesi : Bu kelimelerde ilk 5 sırada bulunan sitelerin Ahrefs yardımı ile backlink açısından incelenmesi demek sizin bu siteleri geçmeniz için gereken backlink sayınıza ve kalitesine ne kadar ihtiyaç duyduğunuzu göstermektedir.

Örneğin 4. Sırada olan Worldhavuz.com sitesini inceleyelim.

ahrefs-rakip-site-analizi

4. Sırada olan bu sitenin değerlerini öncelikle yorumlayalım. Site 39 farklı siteden referans noktasına sahip. 39 site üzerinden toplanta 753 backlink sayfası indexlenmiş olarak Google tarafından fark edilmiş. Sitenin Url puanı 26 ve Ahrefs tarafından verilen otorite puanı ise 39 olarak belirlenmiş. Site sosyal medya platformları içerisinde sadece Twitter üzerinden 3 defa etkileşim sağlamış.

Yani bizim bu siteyi geçerek 4. Sıraya gelmemiz için 40 – 50 farklı ip bloğunda bulunan siteden backlinke sahip olmamız ve minimum olarak her sosyal medya platformundaki hesabımız ile 5’er etkileşim sağlamamız gerekecek.

Neden 10. Veya 7. Siteyi değil de 4. Sıradaki siteyi incelediğimizi sorarsanız ilk 5 sıraya girmek için ilk 5 sıradaki sitelerden birini incelemeniz ve siteniz ile bu site arasındaki farkları ortaya çıkararak bunları mali açıdan hesaplayarak teklifinizi sunmaktayız.

Kaliteli her bir siteden alınan adet başı tanıtım yazısı fiyatını ortalama 40,00 TL dersek;

40 Tanıtım Yazısı x 40,00 TL = 1,600,00 TL
4   Sosyal medya x 50,00 TL = 200,00 TL
40 Makale Yazımı x 5,00 TL = 200,00 TL

Toplamda ise bu kelimede ilk sıraya girmek için 2,000,00 TL gibi bir bütçe sizden talep edilecektir. Bu rakamlar %100 net rakamlar olmamakla birlikte aşağı yukarı hesaplamalardan ortaya çıkartılmaktadır. Firmaların tabi ki bu sorumluluk altına girerken yanılma paylarını da bırakarak iki tarafında mağdur olmaması açısından gerekli tedbirleri alması gerekmektedir.

3 veya 5 anahtar kelime sayısına sahip bir proje için fiyat teklifinin hazırlanmasında geçen süre ortalama 30-45 dk arasında değişmektedir

 

Bir önceki yazımız olan Güncel Olmak Yada Olmamak ! başlıklı makalemizde güncel olmak yada olmamak, seo güncellik faktörü ve seo güncellik önemli hakkında bilgiler verilmektedir.

“Seo Fiyatları ve Maliyeti Nasıl Belirlenir” üzerine 5 düşünce

  1. Yani şirketlerin sosyal medyada popüler hale gelip kazanacakları paraları düşününce , SEO fiyat ve maliyetlerinin devede kulak kaldığının farkına varmamak , bu işi bilmemeye eşdeğerdir .

  2. Günümüzde en geçerli ve en rağbet gören reklam şeklinin internet üzerinde olduğu düşünülecek olursa SEO çalışması için ödenecek meblağnın göze fazla gelmemesi gerek sanırım.

  3. Seo bir sitenin sektör içerisindeki rekabetini arttıran en önemli etkenler arasında ise hiç şüphesiz ayrılması gereken bu bütçelerin de son derece uygun ve ekonomik olduğunu görüyoruz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Robot olmadığınızı doğrulayın * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.