Sizi Arayalım
Müşteri Temsilcilerimiz Sizi Arasın
  • İsim & Soyisim*
    0
  • Telefon*
    1
  • Kısa Açıklama*
    2
  • 3
0 (322) 911 0 374

site içi ve site dışı seoSeo kelimesini genel olarak açıklamadan önce, ilk basamağı olan site içi ve site dışı optimizasyon hakkında bilgi vermek istiyorum. Bu iki optimizasyon çeşidi birbirinden farklıdır. İlk olarak site içi seo optimizasyonunu yapmalı ve ikinci aşama olarak site dışı optimizasyona geçmeliyiz.
Bir çok kişi Seo’nun sadece internet sitesi üzerinde yapılan bazı teknik değişikliklerden ibaret olduğunu düşünse de aslında site dışında yapılan çalışmalar çok daha fazla önemlidir.
Seo; site içindeki başlıklar, arama motoru ayarları, içerikler, meta tag’ler, alt tag’ler ve url isimleri gibi bir çok benzer maddelerin optimize edilmesiyle sitenizi Google’da yükseltmek ve daha çok müşteri çekmeyi amaçlar. Site dışı arama motoru optimizasyonu, dış sitelerden kendi sitemize rölatif linkler verilmesiyle oluşan bir çalışma çeşididir de diyebiliriz.

[title text=”Site İçi Arama Motoru Optimizasyonu” size=”h3″ line=”yes” align=”left”]
Site içi arama optimizasyonu, anahtar kelime çalışmalarından sonra yapılan arama sonuçlarında sitenin gücünü ve performansını arttırmak için sitenin iç sayfalarında yapılan çalışmadır. Bu çalışma sitenizin kodlarıyla ilgilidir. Gerektiğinde içerik ve kodlara ekleme ve çıkarma yapmayı bilmeniz gerekmektedir. Bu faktör tamamen sizin elinizdedir fakat Google’da yükselmek için bir çok değişim yapmanız ve sitenize stabil bir durum getirmeniz istenmektedir.
Site İçi Arama Motoru Optimizasyonunda Yapılacak Listesi:
İlk olarak doğru anahtar kelime seçin, araştırın ve test edin.
Sayfa başlığı ve içeriği mutlaka özgün olsun.
Meta etiketleri kullanın! Meta etiketleri kullanmanız Seo’nuzu destekler, sayfaya daha çok ulaşılmasını sağlar. Alt etiketleri ve başlık etiketlerini de her zaman doldurun.
Url yapınız yine aynı şekilde ulaşımı destekler, iyi bir görünüm oluşturur. Örneğin www.xxx.com/konu-ismi gibi bir kullanım yararınıza olacaktır.
Sitenizin içinde linkleme yapın ve bu linkleri iyi yerlere yerleştirin. Bu sayede kullanıcıların sitenizde dolaşma süresi artacaktır. Bir sayfada 100’den fazla iç linkin olması, Seo açısından kötü olabilir. Sınırı fazla aşmayın.
Anahtar kelime yoğunluğunu %2-%2.5 oranını asla geçmemeli.
Site dışı linklere dikkat edin, fazla kullanmayın.
Mutlaka site haritası oluşturun. Formatı ne olursa olsun, Webmaster Tools’dan haritanızı ekleyin.

Site İçi SEO’da ASLA Yapmamanız Gerekenler:
Dublicate içerik doldurmak, başlık ve etiket kullanmak.
Sayfalara benzeyen ve ya aynı olan URL formatları.
Diğer sitelerden imaj/resim ekleme.

3 ay içerisinde yaptığınız çalışmanın sonucunu alacaksınız. Sitenizde düşme olursa korkmayın, doğru bir çalışma yaptıysanız böyle bir durumun oluşması muhtemeldir. Google sitenizi daha iyi bir yere çekecektir. Sadece bekleyin ve zaman tanıyın.

[title text=”Site Dışı Arama Motoru Optimizasyonu” size=”h3″ line=”yes” align=”left”]
Site içi optimizasyonu bitirdikten sonra bu kısma geçebilirsiniz. Siteniz üzerinde gerekli olan bütün optimizasyon işlemlerini yapsanız dahi eğer ki dış sitelerden link almazsanız, arama motorunda yükselmek zorlaşır. Dış Seo’da belli bir strateji oluşturup linkleri kendi sitenizle ilgili olan kelimelerden ve anahtar kelimelerinizden vermelisiniz. Bu anahtar kelimeleri kullanmak link kalitesini arttıracaktır.
Bültenlere üye olmak ve bülten göndermek, misafir blog yazarlığı, sosyal imlemeyi kullanmak gibi işlemler site dışı SEO odaklı kullanılmalıdır. Eğer ki kendinize ait başka bloglarınız ya da siteleriniz yoksa bu uygulamaları yaparak sitenizi yavaş yavaş yükseltebilirsiniz.

Site Dışı Arama Motoru Optimizasyonunda Yapılacak Listesi:
Anahtar kelime seçimi burada da önemlidir. Araştırmanızı iyi yapın.
Anahtar kelimelerinizi link içindeki metinde düzgün şekilde kullanın.
Yüksek Page Rank’a sahip sitelerden link alın.
Aldığınız linkler tek yönlü olursa daha etkili olacaktır.
Tek siteden birden çok link alıyorsanız, anahtar kelimeleriniz de farklı olmalıdır.
Aldığınız link sayısını zaman içerisinde arttırmanız, sizi daha da yükseltecektir.
Aldığınız linkin yakınındaki cümlelerde rölatif anahtar kelime kullanmalısınız.
Tek linkleme yerine derin linkleme sistemini kullanın. Yani dış sitenin alt sayfasından kendi sitenizin alt sayfasına link alın. Anasayfanızı link yapdırmanız iyi bir etkileşim değildir.
Tek anahtar kelimeye çalışmayın. Birden fazla anahtar kelimeniz olsun. Hepsini tek tek takip edin ve stratejinizi geliştirin.
3 – 4 ay içerisinde sonucu göreceksiniz.

Site Dışı SEO’da ASLA Yapmamanız Gerekenler:
Tek link içinde aynı anahtar kelimeyi birden çok kez tekrarlamayın.
Link aldığınız sitenin bütün sayfalarında aynı linki kullanmayın.
Linklerinizin süresini ve adreslerini takiğ edin. Hızlı bir sonuç alamazsanız ya da linkler yenilenirse ve kaldırılırsa bu çalışma sitenizi paralel olarak düşürebilir.
Link alırken web adresiniz yerine anahtar kelimenizi kullanın ve mutlaka rölatif anahtar kelimelerin geçtiğinden emin olun.

SEO optimizasyonu bilgi ve vakit gereken bir çalışmadır. Bilginiz yoksa denemeye kalkmayın. Yaptığınız küçük bir hata sitenizi geri sıralara atacaktır. Doğru çalışmayı yapın ve sabırlı olun. Elbet bir gün karşılığını alacaksınız.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Siteniz ve Seo başlıklı makalemizde e-ticaret anahtar kelime optimizasyonu, e-ticaret seo ipuçları ve e-ticaret sitesi için seo hakkında bilgiler verilmektedir.

“Site İçi ve Site Dışı Seo” üzerine 5 düşünce

  1. Gerçektende düzel yazıymış, site içi ve site dışı gibi kavramların olduğunu ilk defa duydum. Sitenizde çok faydalı, güzel yazılar mevcut. Teşekkür ederim böyle yazıların devamının gelmesini temenni ederim admin bey.

  2. Özellikle şu site içi SEO’da asla yapmamanız gerekenler kısmını görünce tebessüm ettim , lise yıllarında açtığımız ücretsiz sitelerle popüler olmaya çalıştığımız dönem geldi aklıma .D

  3. Sİte içi ve site dışı aktif ve geniş arama..Bu çok akıllaca yöntem arama motorunda sitemizin arandığında bizi bulabilecekler ve sitemizin içinde de arama kısımı yer alacak istediklerini oradan bulabilecekler gayet mantıklı.

  4. Site dışı ve site içi her iki durumda da avantaj sahibi olmamızamı yani yarıyor? Okuduğum seo’da herkesin yaptığı birçok hatayıda açıklamış oldukları çok iyi olmuş bende yeni bir site açmadan önce uygulama yönünden bilgiler işime çok yarıcak.

  5. Bu şekilde faydalı bilgiler okumak ve işlerimizde daha başarılı olmak için uygulamak mutluluk verici. Okuyoruz ve uyguluyoruz. Bazı konularda ne kadar yanlış yaptığımızı görmüş oluyoruz. Teşekkürler netbim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Robot olmadığınızı doğrulayın * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.